Competitia Tineretii 2018 -2019

Fisa inscriere Competitia Tineretii 2018-2019

Regulament

  1. ORGANIZATORI ŞI PARTICIPANŢI

Competiţia Tinereţii, ediţia a XI-a este organizată de către Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Dolj şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj în parteneriat cu instituţii publice şi asociaţii nonguvernamentale şi este  susţinută financiar de Ministerul Tineretului şi Sportului şi de Consiliul Judeţean Dolj.

Tema  acestei ediţii este  “Oltenia Altfel”. Prin alegerea acestei teme se urmăreşte valorizarea inteligenţei, creativităţii şi potenţialului creativ al tinerilor în identificarea de oportunităţi de dezvoltare a Olteniei în contextul preluarea de către România a Preşedinţiei Consiulului Europei în 2019. Conţinutul probelor concursului se încadrează în această tematică. Respectarea regulilor prezentului regulament este obligatorie pentru toţi participanţii. Prin înscriere, participanţii sunt de acord cu termenii, condiţiile şi prevederile prezentului regulament.

Regulamentul este postat  pe site-ul Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Dolj www.djst.ro.

Organizatorul îşi rezervă dreptul de a modifica şi/sau completa Regulamentul, precum şi dreptul de a suspenda şi/sau înceta desfăşurarea concursului, cu condiţia înştiinţării prealabile a participanţilor.

Orice modificări/completări aduse prevederilor acestui Regulament vor fi comunicate, prin publicarea pe website-ul www.djst.ro cu cel puţin 24 de ore înainte ca acestea să devină aplicabile.

 II.LOCAŢIILE ŞI DURATA CONCURSULUI “COMPETIŢIA TINEREŢII

Concursul se desfăşoară în perioada  24 septembrie 2018-15 iunie 2019 în judeţul Dolj.

Locaţiile sunt  specificate în cadrul  fiecăreia dintre probe. Orele de desfăşurare ale probelor vor fi anunţate cu minim 7 zile înaintea probelor.

III.PROMOVAREA PROIECTULUI

Între 17 septembrie  -1 octombrie 2018, în acelaşi timp cu înscrierea participanţilor, are loc şi o campanie de promovare la nivelul fiecărui liceu. Pe durata campaniei de promovare  se organizează sesiuni de informare şi  întâlniri ale reprezentanţilor  DJST cu echipele de coordonare, menite să  lămurească aspecte organizatorice şi să evidenţieze importanţa implicării responsabile.

Campania se încheie cu Lansarea Oficială a celei de-a XI a ediţii a proiectului, organizată la data de 6 octombrie 2018  cu Parada Liceelor.  Elevii din toate liceele participante vor defila costumaţi original şi specific instituţiei de învăţămant, cu pancarte, steaguri, mascote pe traseul Piaţa Fraţii Buzeşti- strada Lipscani – strada Unirii- Piaţa MihaiViteazul.

 IV ÎNSCRIEREA PARTICIPANŢILOR. CONDIŢII DE PARTICIPARE.

La concurs participă liceele din judeţul Dolj. Liceele se înscriu prin completarea unei fişe de înscriere. Fişa de înscriere se descarcă de pe site-ul DJST Dolj: www.djst.ro, începând cu data de 17 septembrie 2018. Fiecare dintre liceele participante îşi va desemna o echipă de coordonare a  proiectului „Competiţia Tinereţii” în liceu.

Această echipă are următoarea componenţă:

  • Profesor coordonator
  • Elev coordonator
  • 3 membri (profesori, elevi)

Echipele îşi pot schimba componenţa pe durata concursului, cu condiţia să anunţe organizatorii.

Echipa de coordonare din fiecare liceu participant are ca atribuţii principale:

1.selecţia participanţilor la probele de concurs împreună cu profesorii de        specialitate;

  1. monitorizarea activităţilor de pregătire a probelor;
  2. promovarea proiectului la nivelul unităţii şcolare;

4.transmiterea listelor cu participanţii la fiecare dintre probe către organizatori în conformitate cu graficul stabilit;

  1. însoţirea participanţilor la probe

La fiecare dintre probe elevii vor fi însoţiţi  obligatoriu de către  profesorul care coordonează respectiva proba, în cazul în care acesta va absenta nemotivat nu va primi diploma de participare sau coordonare.

Membrii echipelor de coordonare, cadrele didactice care pregătesc participanţii la probe vor primi  adeverinţe şi diplome de participare.

Concursul Competiţia Tinereţii va fi inclus în Calendarul Activităţilor Educative Judeţene.

Fişa de înscriere va fi  transmisă  Direcţiei  Judeţeane  pentru Sport şi Tineret Dolj până la data de  1 octombrie 2018,  prin fax la nr. 0251431806 sau scanată si trimisă pe adresa de email  [email protected].

Fiecare dintre liceele înscrise în concurs va  participa numai cu  proprii elevi din clasele IX-XII.

Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret  Dolj poate solicita elevilor participanţi la probe  o copie după carnetul de elev care face dovada  apartenenţei la liceul pentru care concurează.

  1. DESFĂŞURAREA PROBELOR

Probele nu sunt eliminatorii. Liceele  îşi vor anunţa participarea la o probă  cu 7 zile înaintea probei  şi vor transmite  tabelul nominal cu elevii participanţi la probă precum şi datele tehnice aferente probei, avizat de conducerea liceului, numai pe adresa de email [email protected] .

Concurenţii  vin  însoţiţi  de susţinători – colegi, părinţi, prieteni. Susţinătorii trebuie să păstreze ora de începere a probelor, ordinea şi liniştea  pe perioadele de desfăşurare a probelor de concurs, intrarea şi ieşirea din săli sunt permise doar la pauze.

Intervenţiile necivilizate, injuriile, agresiunile fizice şi verbale precum şi lipsa de fair-play se penalizează cu 25 de puncte  din punctajul obţinut  la proba respectivă şi,  în funcţie de gravitatea comportamentului se poate decide eliminarea de la proba respectivă.

Atitudinile necivilizate  referitoare la Competiţia Tinereţii  şi la liceele  participante manifestate în afara probelor şi/sau  în mediul online conduc la   penalizarea liceului  cu 50 de puncte din punctajul final.

 1.CULTURĂ GENERALĂ:  20 OCTOMBRIE 2018 

Fiecare liceu participă cu un echipaj format din 4 elevi. Fiecare dintre echipaje răspunde, contra cronometru, la  acelaşi set de  20 de întrebări, alese din diverse domenii,  având ca temă “Oltenia Altfel”

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Mercur Center.

 2. ORATORIE ŞI DEZBATERE 27-28 octombrie 2018

Oratorie – Liceul va fi reprezentat de un singur vorbitor, care va susţine un discurs public de 5 minute pe o temă aleasă ce se va inscrie în tematica ediţiei din acest an-“Oltenia Altfel”. Tema aleasă va fi  anunţată cu 7 zile înainte de probă. Fiecare vorbitor trebuie să prezinte un discurs structurat, care să fie pro sau contra temei date.

Criterii de jurizare: calitatea conţinutului, structrura discursului, logica argumentelor, dicţia, folosirea corectă a mimicii, gesticii şi tonalităţii, capacitatea de a menţine viu interesul publicului.

Punctaj maxim:100 puncte

Dezbatere:  Liceele vor participa  la dezbateri pe tema “Oltenia Altfel”  cu o echipă  formată din 3 membri.  Formatul dezbaterii este World Schools-discursuri constructive de 8 minute şi discursuri sumative de 4 minute, fără timpi de gândire între discursuri; se iau puncte de informare/intervenţie în discursurile constructive, după primul minut şi înaintea ultimului minut al discursului. În cadrul fiecărei dezbateri vor participa 2 echipe (Guvern şi Opoziţie) care vor argumenta pro şi contra pe baza moţiunilor stabilite de către organizatori.

Criterii de jurizare: stil, conţinut, strategie.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Liceul de Arte Marin Sorescu

Participanţii la această probă beneficiază de un curs de pregătire, organizat între 13-14 octombrie 2018, susţinut de specialişti de la Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică Oltenia, partener în proiect.

  1. JURNALISM – “OLTENIA 100”-

OCTOMBRIE 2018 -31 MARTIE 2019

Fiecare dintre liceele participante se înscrie cu 3 materiale  jurnalistice având ca temă “Oltenia Altfel”. Cele 3  materiale vor fi – 1 video şi 2 scrise. Materialul video  poate avea maxim  15 minute şi poate fi: documentar, reportaj, interviu. Materialele scrise,  câte unul  pentru fiecare dintre speciile genului: reportaj, interviu vor avea maxim 3200 semne şi pot fi însoţite de fotografii.

Punctajul  maxim este 100 puncte, distribuite astfel: 60 puncte materialul video,  40 puncte materiale scrise (câte 20 de puncte fiecare gen). Materialele scrise vor fi însoţite de  bibliografie. Lucările plagiate vor fi eliminate.

Criterii jurizare:  pentru materialele scrise:originalitatea, conţinutul (coerenţa, acurateţea şi corectitudine gramaticală, citarea surselor şi referinţelor – dacă este cazul), argumentarea subiectului ales, pentru materialele video: calitatea şi originalitatea cadrelor, complexitatea documentării, calitatea tehnică a filmării şi a montajului, originalitatea cadrelor.

 4. PROBĂ ARTISTICĂ: NOIEMBRIE 2018 – MARTIE 2019

Fiecare liceu participă la fiecare dintre secţiunile: muzică, dans, artă plastică şi fotografie, teatru şi literatură.

Ordinea de intrare a concurenţilor la probele artistice-dans şi muzică va fi stabilită de către organizatori,  pe bază de tragere la sorţi.

Concurenţii vor respecta precizările organizatorilor cu privire la intrarea în concurs, vor respecta programul de repetiţii şi alte activităţi de pregătire. Orice abatere de la acest program, duce la descalificarea liceului la  proba respectivă.

 4.1.  ARTISTICĂ -ARTĂ PLASTICĂ ŞI FOTOGRAFIE:  NOIEMBRIE 2018 – IANUARIE 2019.

Fiecare liceu participa cu maxim 5 lucrari de artă plastică şi 5 fotografii.

Lucrările vor avea ca temă “Oltenia Altfel” iar cele care  nu se încadrează în  tema concursului vor fi eliminte.

 Fotografie

Fiecare liceu poate participa cu maxim 5 fotografii  color sau monocrome (alb-negru, sepia etc.) printate pe hârtie fotografică la dimensiunea 20×30 cm. sau variante cu latura mare de 30 cm. Nu sunt admise lucrările procesate pe computer, colajele, supraimpresiunile sau cele pe care s-au aplicat diferite filtre. Singurele modificări admise sunt: reîncadrarea, corecţia luminozităţii si contrastului, remedierea defectelor (zgârieturi, pete) şi corecţiile cromatice necesare pentru a aduce imaginea cât mai aproape de normal, de veridic.

Nu se acceptă lucrări care încalcă dreptul persoanelor la intimitate, care prezintă  discriminarea etnică, socială şi culturală, violenţa, sex.

Vor putea fi abordate toate genurile artei: reportaj, portret, peisaj, sport, ceremonii cultural-artistice, evenimente. Fotografiile trebuie să fie originale, realizate de  elevii liceelor participante. Nu sunt admise lucrări copiate de pe internet sau preluate de la alţi autori. Nerespectarea uneia dintre aceste condiţii atrage după sine elimininarea lucrării respective.

Criterii de jurizare: respectarea temei, tehnica, compoziţia, orginalitatea,expresivitate.

Punctaj maxim:100 puncte

 Artă plastică 

Subiectul concursului “Oltenia Altfel”  poate fi abordat realist  sau simbolic. Pot fi abordate oricare din genurile artistice – portret,compoziţie, natură statică, peisaj.  Lucrările pentru concurs, indiferent de genul plastic abordat, vor avea dimensiunea de 30/40 cm.

Criterii de jurizare:tehnică, expresivitate, compoziţie, originalitate şi creativitate.

Lucrările, atât cele  de artă plastică cât şi cele de artă fotografică vor fi transmise DJST Dolj până în data 28  ianuarie 2019.

Fiecare lucrare va avea înscris pe verso, în dreapta jos, cu litere de tipar: liceul, numele şi prenumele autorului, titlul lucrării. Lucrările nu se returnează de către DJST Dolj.

Punctaj maxim:100 puncte

4.2. Artistică-Literatură-noiembrie  2017-16 martie 2019

Participanţii la această probă se pot înscrie cu câte  două lucrări la fiecare dintre secţiunile: poezie şi proză scurtă- la alegere: eseu, reportaj, schiţă, nuvelă, respectiv 2 poezii şi 2 lucrări proză. Tema lucrărilor este “Oltenia Altfel”.  Lucrările se transmit organizatorilor prin  email sau la sediu DJST Dolj până la data de 12  martie 2019. Lucările plagiate şi care nu respectă tema  vor fi eliminate din concurs.

Criterii de jurizare: originalitatea viziunii artistice, expresivitatea, coerenţa imaginii poetice/specifică tipului de proză, consecvenţa firului narativ, corectitudinea gramaticală/limbaj.

Punctaj maxim poezie:100 puncte

Punctaj maxim proză scurtă: 100 puncte

4.3. Artistică- muzică 24 noiembrie 2018

Liceele participă la următoarele stiluri muzicale cu solist/grup vocal/trupă:uşoară, populară, instrumentală, folk.

Fiecare solist/grup vocal/trupă vor pregăti câte o melodie şi vor prezenta  negativul acesteia în format MP3 cu 3 zile înainte de probă.  Nerespectararea acestei reguli  atrage neparticiparea la această probă. Repertoriul la secţiunea muzică populară va fi din folclorul oltenesc.

Criterii de jurizare: calităţile vocal-interpretative, prezenţa scenică, valoarea şi dificultatea repertoriului, originalitatea şi autenticitatea interpretării, iar pentru muzică populară frumuseţea şi autenticitatea costumului popular.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Liceul de Arte Marin Sorescu

 4.4. Artistică –dans 17  februarie 2019

Liceele vor participa la fiecare dintre următoarele stiluri de dans: sportiv, popular, streetdance, modern/contemporan. Durata fiecărui dans va fi intre 2-5 minute, iar componenţa trupelor va fi de  maxim 10 elevi, excepţie streetdance. Suita de dansuri populare va fi din zona Olteniei. Negativele melodiilor vor fi transmise organizatorilor pe email în format MP3 cu 3 zile înainte de probă. Nerespectararea acestei reguli  atrage descalificarea  la această probă.

Criterii de jurizare: ţinuta artistică, expresivitatea artistică, corelarea între mişcare şi muzică, coregrafia, tehnica, muzicalitatea, sincronizarea, constumaţia în concordonanţă cu tema dansului  şi  autenticitatea repertorului  pentru dansul popular.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Teatrul de Copii şi Tineret Colibri

4.5. Artistică –  teatru:  24  martie 2019

Fiecare liceu adaptează scenic  fragmente din comedia“Titanic Vals” de Tudor Muşatescu.

Locul desfăşurării: Teatrul de Copii şi Tineret Colibri

Fiecare trupă de teatru va realiza afişul  propriului spectacol.

Durata reprezentaţiei va fi de maxim 10 minute. Juriul are dreptul să ceară oprirea unui spectacol dacă a fost depăşită durata.

Criterii de jurizare:  prezenţa scenică, mişcare scenică, dicţie,  originalitatea şi calitatea artistică a interpretării, regia, scenografie: costume, decor, recuzită, afiş.

Punctaj maxim:100 puncte

  1. NOI ANTREPRENORI: NOIEMBRIE 2017 -26 ianuarie 2019

Fiecare dintre licee va participa cu o echipă formată din  4 elevi, coordonaţi de un cadru didactic. Liceele participante vor  realiza un plan de afaceri care poate fi implementat în zona sud-vest Oltenia şi care să valorifice potenţialul economic, cultural şi turistic al Olteniei.

Planurile de afaceri vor urmări:descrierea afacerii şi a agentului economic care va implementa afacerea, analiza pieţei, descrierea produselor, furnizorii, organizarea şi managementul afacerii,planul financiar. Fiecare echipă îşi va desemna un reprezentant care va prezenta planul de afaceri în faţa juriului şi va răspunde la întrebările acestuia.

Criterii de jurizare: calitatea şi aplicabilitatea planului de afaceri în zona  de dezvoltare sud-vest Oltenia, calitatea prezentării planului de afaceri.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj

  1. ARTĂ CULINARĂ- CA-N OLTENIA – 30-31 MARTIE – 2019

Fiecare liceu participă cu o echipă formată din 4 elevi. Echipa va transmite organizatorilor 3 reţete autentice din zona Olteniei  până în data de 16 februarie 2018. Cele 3 reţete vor conţine: ingredientele pentru două porţii, modul de preparare care nu trebuie să depăşească 45 de minute, zona de unde este culeasă. În funcţie  de reţetă, ingredientele pot fi prefierte. Dintre cele trei reţete, una dintre ele va fi preparată în cadrul  concursului.

Criterii de jurizare: autenticitatea reţetei, pregătirea materialelor prime, organizarea locului de muncă şi lucru în echipa, tehnica de lucru, aspectul, gustul şi mirosul produsului, modul  prezentarea al acestuia.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Craioviţa  Hotel &Events

  1. DESCOPERĂ CRAIOVA: 13 aprilie 2019

Fiecare liceu participă cu un echipaj format din 4 elevi.Fiecare echipaj  va avea de parcurs  cate un traseu cultural craiovean, timp de 5  ore. Fiecare traseu include  obiective  socio-culturale, economice, istorice şi religioase din Craiova. Pentru a le descoperi, echipajele vor primi un set de indicii sub formă de ghicitoare, pentru fiecare dintre obiectivele incluse în traseu. Pe traseu,cei 4 membri ai echipajului,   nu vor avea voie să folosească telefonul mobil, mjiloacele de transport în timpul efectuării traseului. Începând cu data de 1 februarie 2019, organizatorii postează pe site-ul DJST Dolj lista cu obiectivele socio-culturale, economice, istorice şi religioase care vor fi cuprinse în trasee. Pentru fiecare dintre obiectivele descoperite echipajul participant va  completa o fişă ce va cuprinde informaţii despre obiectiv.

Echipajul fiecărui liceu va fi însoţit şi monitorizat de către un elev de la alt liceu concurent, stabilit prin tragere la sorţi, elev care va garanta respectarea  regulilor probei.

În cazul nerespectării condiţiilor de participare, echipajul va fi descalificat.

Criterii de jurizare: informaţii obiectiv – locaţie, istorie.

Locul desfăşurării:  oraşul Craiova.

Punctaj maxim:100 puncte

  1. PROBĂ SPORTIVĂ

 Cuprinde  probele de orientare, tras frânghie, ştafetă, majorete, duelul galeriilor.

Elevii înscrişi la  probele sportive concurează numai în echipament sportiv. La toate probele sportive, elevii trebuie să prezinte adeverinţă de la medicul de familie, care să ateste că sunt apţi pentru efort fizic.

 8.1.Orientare 13 mai 2019

Fiecare dintre licee va participa cu un echipaj format din 2 fete şi 2 băieti. Înainte de parcurgerea traseului, echipajul va răspunde la un set de întrebări din semnele convenţionale ale orientării. Proba este contracronometru. Echipajele vor avea de parcurs un traseu-  întâi fetele, apoi băieţii. Parcurgerea traseului se face in alergare. Traseul este obligatoriu, iar parcurgerea posturilor se face în ordine. Punctajele fetelor se vor cumula cu punctajele băieţilor.

Locul desfăşurării: Parcul Nicolae Romanescu

Punctaj  maxim:100 puncte

Punctajul probei  va fi  alcătui astfel: 20 puncte  – proba teoretică,40 puncte – parcurgere traseu fete,40 puncte – parcurgere traseu băieţi. Punctajele pentru traseu se vor întocmi în urma timpilor obţinuti, echipele acumulează puncte atât la băieţi cât şi la fete  în funcţie de locul obţinut astfel:  locul I  – cele mai multe puncte (40 puncte), ultimul loc cele mai puţine puncte.

8.2. Ştafetă 8 x 30 m 20 mai 2019

fiecare liceu va fi reprezentat de o echipă formată din   4 fete şi 4 băieţi cu rezervă 1 fată şi 1 băiat.

Concurenţii vor fi dispuşi la distanţă de 30 metri, dispuşi faţă în faţă, fetele în zona 1, băieţii în zona 2. Startul în probă: start din picioare la semnal acustic.
Concurentul nr. 1 (fată) pleacă având startul din picioare şi predă ştafeta punând-o în punctul fix (cerc). Următorii concurenţi preiau ştafeta de jos şi aleargă pe traseu, procedând cu predarea ştafetei similar. Ultimul concurent (băiat) va trece linia de sosire în alergare. Întrecerea se desfăşoară contra cronometru. În cazul unor probleme tehnice, proba de reia. Refuzul de participare se sancţionează cu descalificarea. Clasamentul se întocmeşte în baza timpilor obţinuţi, echipele acumulează puncte în funcţie de locul obţinut în clasamentul general.Punctele fetelor se cumulează cu punctele băieţilor.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Sala Polivalentă Craiova

 8.3. Tras frânghie 20 mai 2019

Echipa formată  din 3 băieţi şi 2 fete  cu rezervă 1 băiat şi 1 fată, sistemul de concurs fiind eliminatoriu cel mai bun din 3 încercări.

Echipele care au trecut de prima runda vor merge in runda a doua pentru prima jumătate a clasamentului. În timpul concursului echipa poate efectua schimbări.
Poziţionarea concurenţilor: frânghia de tras va fi marcată corespunzător, primii concurenţii vor fi fetele urmate de băieţi la distanţe între ei de 1 m

Echipa clasată pe locul I, acumulează cele mai multe puncte în clasamentul general.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Sala Polivalentă Craiova

 8.4 Majorete 20 mai 2019

Fiecare liceu va fi reprezentat de câte o trupă de majorete. Numărul membrilor trupei va fi la latitudinea concurenţilor, iar durata evoluţiei va fi intre 2-4 minute. Fondul muzical va fi transmis  organizatorilor  în format  MP3 cu 3 zile înainte de probă. Nerespectararea acestei reguli  atrage neparticiparea la această probă.

Criterii de jurizare: calitatea execuţiei, utilizare accesorii, tehnică.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Sala Polivalentă Craiova

 8.5. Duelul galeriilor 20 mai 2019

Liceele pot participa cu galerii formate din cel puţin 50 de elevi. Galeriile vor avea mascotă, steaguri, pancarte, tobe, bannere, porta voce. Mesajele scrise sau vocale vor fi fără conţinut rasist, xenofom . Nu se admit materiale pirotehnice, nici cu flacară rece.

Fiecare galerie are la dispoziţie 3-5 minute pentru a-şi prezenta programul care poate să includă imnul liceului şi alte mesaje care fac trimitere la liceul de unde provin.  Pe parcursul probelor de ştafetă, tras frânghie şi majorete, juriul va umări comportamentul galeriilor care îşi susţin echipele.

Criterii de jurizare: design-ul şi mesajele pancartelor, bannerelor, componenţa recuzitei- mascotă, steaguri, portavoce, coregrafia, atitudinea fair play.

Punctaj maxim:100 puncte

Locul desfăşurării: Sala Polivalentă Craiova

  1. „NOI ÎN COMPETIŢIE” – FILMUL COMPETIŢIEI: MAI 2019.

 Fiecare dintre   liceele participante va prezenta  un material video cu durata de 3-5 minute, care va cuprinde povestea participării  lor la ediţia a XI-a a  Competiţiei Tinereţii (pregătire, stabilire  echipă, repetiţii, probe, momente inedite şi hazlii, impresii etc). Materialul video va cuprinde filmări şi nu fotografii şi va fi  transmis către DJST Dolj până 24 mai 2019.

Materialele  video vor fi postate  pe pagina de facebook a Competiţiei Tinereţii,  50% din punctaj o va reprezenta  numărul de like-uri  primite  in perioada 27-29 mai 2019.

Criterii de jurizare:scenariu, orginalitate, instantanee relevante, calitatea şi originalitatea cadrelor, calitatea tehnică a filmării şi a montajului.

Punctaj maxim:100 puncte

 1.JURIUL CONCURSULUI

Juriul va fi  alcătuit din  specialişti  în domeniu, reprezentanţi ai instituţiilor de cultură şi de învăţămant, ai partenerilor  şi ai mass mediei.  Membrii juriului îşi vor folosi experienţa şi cunoştinţele pentru a evalua cât mai obiectiv din punct de vedere calitativ şi tehnic, fiecare prestaţie, astfel încât punctele acordate să reflecte întru totul valoarea prestaţiei fiecărui dintre participant. Punctajul care rezultă din fişele de jurizare stă la baza stabilirii ierarhiei finale.

La fiecare dintre probe se acorda următoarele premii, în funcţie de punctaj – locurile I, II, III, două menţiuni şi premii speciale dacă punctajul obţinut este cel puţin jumătatea din punctajul maxim al probei.  La proba de teatru se vor acorda următoarele premii speciale: pentru regie,  pentru scenografie, pentru cel mai bun actor/actriţă în rol principal, cel mai bun actor/actriţă  în rol secundar,  pentru  costume, pentru cel mai bun afiş.

La probele cu public, membrii juriului vor argumenta public evaluarea.

Membrii juriului vor fi  semna o declaraţie de imparţialitate prin care asigură organizatorii şi participanţii ca nu  pregătesc elevi pentru a participa în concurs. Punctajele  acordate de juriu sunt irevocabile, nu se admit contestaţii.

Se poate consta doar procedura de organizare a probei. Contestaţiile se depun în scris în cel mult 48 de ore de a încheierea probei la secretariatul DJST Dolj. Contestatiile se semnează de membrii echipei de coordonare şi de un reprezentant al conducerii liceului contestatar.

Rezultatele fiecărei probe vor fi afişate pe pagina de facebook a DJST Dolj şi a Competiţiei Tinereţii, în  maxim  72 de ore de la desfăşurarea probei. La probele de fotografie, artă plastică, literatură,  jurnalim, filmul competiţiei  şi “Descoperă Craiova” rezultatele se vor afişa în maxim 14 zile lucrătoare de la termenul de depunere a lucrărilor, respectiv de finalizarea probei-“Descoperă Craiova”.

  1. V PREMIEREA CÂŞTIGĂTORILOR

Câştigătorul celei de-a XI-a ediţii a concursului va fi desemnat pe baza punctajului obţinut la  toate probele concursului, prin însumarea punctelor de la fiecare probă, punctaj maxim 2000 puncte.

Se vor acorda: locurile I,II;III, menţiuni, premii speciale şi premiul pentru fair-play liceeului care pe toată durată concursului manifestă o atitudine fair-play faţă de adversari. Toţi  elevii participanţi în proiect primesc diplome de participare.

Liceul câştigător va primi titlul de  „Liceul Anului 2019” însoţit de trofeu care e transmisibil şi o excursie pentru 50 de membri din echipa liceului. Festivitatea de premiere va avea loc în data de 3 iunie 2019 la Sala Albastră a Universităţii din Craiova.

Prin participarea la acest concurs, participantii sunt de acord ca materialele foto şi video de la probe să fie făcute publice şi folosite în scopuri publicitare de către organizatori în diverse materiale de presă, audio, video fără ca participanţii să emită pretenţii financiare.

Sponsori:  Mercur Center

SC RESTAURANT  BACOLUX SRL

Fabrica de Dans

Parteneri proiect:

Primăria Muncipiului Craiova

Universitatea din Craiova

Sala Polivalenta Craiova

Liceul de Arte Marin Sorescu

Teatrul pentru Copii şi Tineret Colibri

ARDOR Oltenia

Asociaţia Suporterilor Olteni

Asociaţia Dance Conspiracy

Asociaţia Acoustic Frames

Palatul Copiilor Craiova

Casa de Cultură a Studenţilor  Craiova

Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Dolj

Muzeul Olteniei

Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Dolj

Persoană de contact: Diana Neamţu

Consilier tineret 0727392156

Director executiv,

Origen Staicu

Leave a Comment